خوش آمدید:)

توجه                                   توجه

بخش های جدیدی به وبلاگ اضافه شده اند

علم و خلاقیت

آیا میدانید

با کلیک بر روی هر کدام از این بخش ها میتوانید از مطالب آن استفاده کنید و لذت ببرید

سلام به شما دوست عزیز به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب این وبلاگ خوشتون بیاد

 نظراتتون رو درباره ی مطالب وبلاگ بگید

 انتقادات و پیشنهادات شما میتوانند به پیشرفت وبلاگ کمک بسیاری بکنند

 به مطالب مورد علاقتون امتیاز بدید

تو نظرسنجی ماه شرکت کنید و پست مورد علاقه ی خودتون رو در این ماه انتخاب کنید

 حتما به مطالب آرشیو وبلاگ هم سر بزنید و لذت ببرید今日の新着です!(b^ー°)12月20日 のデコメ絵文字

موفق باشید دوستان گلمHonami.デコメ のデコメ絵文字゜*かわいい*゜ のデコメ絵文字

 

ساخت تشکی که دمای خود را تغییر میدهد!!!

ساخت تشکی که دمای خود را تغییر میدهد!!!
محققان شرکتی در آمریکا تشک هوشمند متفاوتی ساخته اند که به طور خودکار دمای آن در طول شب و با هدف بهبود کیفیت خواب تغییر می کند. این تشک فناوری متفاوتی از سیستمهایی محسوب می شود که تنها وضعیت فیزیولوژیکی بدن را در حین خواب زیر نظر قرار می دهند.

تشک به گونه ای طراحی شده که تغییرات دمایی بدن فردی که روی آن خوابیده است را دنبال کرده و بر اساس برآیند تغییرات ناشی از ریتم 24 ساعته آنها، دمای خود را نیز تغییر می دهد. این فناوری جدید شامل مخزن آب کوچکی می شود که به راحتی در زیر تخت جای می گیرد. در واقع تنظیم تغییرات دمایی تشک به واسطه عملکرد این مخزن انجام می شود.

 تشک, تشک های هوشمند, ویژگیهای تشک های هوشمند

پس از اینکه شخص بر روی تشک به خواب رفت، سیستم شروع به کار کرده و با گرم کردن بدن، شرایط را برای خوابی آرام و سریع فراهم می کند. در ادامه دمای تشک شروع به کاهش کرده تا با مرحله خواب عمیق هماهنگ شود و در مرحله پایانی نیز بار دیگر دما افزایش می یابد تا فرد به طور طبیعی از خواب برخیزد. از امکانات جالب توجه این فناوری جدید می توان به اپلیکیشن موبایلی اشاره کرد که از طریق بلوتوث با گوشی های اندرویدی و iOS هماهنگ شده تا از این طریق بتوان تنظیمات دمایی تشک را با توجه به سن، وزن  و سایر فاکتورها انجام داد.

۱۰ واقعیت علمی که شما را به علم علاقه مند می کند !

۱۰ واقعیت علمی که شما را به علم علاقه مند می کند !

چرا آدم‌های زیادی به علم علاقه ندارند؟ شاید علت آن به روشی که علم منتقل می‌شود و یا حداقل به روشی که در مدرسه تدریس می‌شود بستگی دارد. علم خام و اطلاعات به تنهایی مردم را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، اما روایت‌های جالب و احساسی و ترغیب کننده می‌تواند این کار را انجام دهد. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به آدم‌هایی مثل بیل نای (Bill Nye) نیاز داریم تا به علم علاقه مند شویم، کسانی که در عین حال بامزه و جالب هم هستند. آیا این اشتباه است؟ جای بحث دارد، اما می‌توان درک کرد که چرا بعضی دانشمندان خشک و جدی با شنیدن درباره ایده علم عامه پسند اخم می‌کنند. با این حال چیزی که برخی از این دانشمندان ممکن است فراموش کنند این است که شاید دلیل اولیه خود آن‌ها برای ورود به دنیای علم برخی جنبش‌های علم عامه پسند و رایج بوده است، چه ماموریت‌های آپولو، چه یک برنامه علمی‌کامپیوتر روی PBS و یا یک بعد از ظهر الهام بخش فعال، وقتی همسایه برای بار اول چگونگی کار کردن ماشین را توضیح می‌داده است.

با در نظر گرفتن این‌ها، در ادامه ده واقعیت جالب ارائه شده است. همان نوع دانشی که در هر روز الهام بخش خیلی انسان‌ها برای بیشتر یاد گرفتن بوده است. شاید همین اتفاق برای شما هم بیفتد.

برای خواندن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید:

 

ادامه نوشته

پیدا کردن رگ بیماران آسان شد!!!!!

پیداکردن رگ ها در بیماران سرطانی و دیالیزی بسیار مشکل است زیرا تزریق زیاد داروهای وریدی باعث تضعیف رگ ها می شود. یک شرکت آمریکایی دستگاهی به نام AV300 طراحی کرده است که می‌توان رگ‌های بسیار باریک زیر پوست را با آن مشاهده کرد.پیدا کردن نقشه کامل رگ های خونی با استفاده از این اسکنر قابل حمل بسیار ساده است و هیچ عارضه جانبی برای بیمار به دنبال ندارد. 

این دستگاه دیجیتالی توسط نور مادون قرمز تضاد بصری بین رگ‌ها و پوست را تقویت می‌کند و جهت تزریق و پیدا کردن رگ ساخته شده است.در حال حاضر از این ابزار در مراکز صلیب سرخ استرالیا استفاده می شود و پرستاران از عملکرد آن رضایت دارند.مهمترین کاربرد این دستگاه پیداکردن رگ های خونی در بیماران دیالیزی، سرطانی و اهداکنندگان رگ های خونی است.

برای خواندن بقیه ی مطلب و آگاهی از چگونگی کارکرد دستگاه رگ نما به ادامه ی مطلب بروید:

ادامه نوشته

همه چیز درباره ی کاوشگر نیوهورایزنز(افق های نو)

کاوشگر «افق‌های نو»

همه چیز درباره ی کاوشگر نیوهورایزنز(افق های نو)

بیگ بنگ: فضاپیمای افق های نو(New Horizons) پس از سفری یک دهه ای در پهنه ی سامانه ی خورشیدی، سرانجام در روز سه شنبه نزدیک ترین رویارویی‌اش با پلوتو را انجام داد و با گذشتن از فاصله ی حدود ۱۲۵۰۰ کیلومتری سطح آن -تقریبا به اندازه ی راه میان نیویورک تا بمبئی هند، نخستین فضاپیمایی نام گرفت که دنیایی به این دوری از زمین را کاوش کرده است.

 

این عکس که فضاپیمای افق های نو در روز ۱۳ جولای ۲۰۱۵ از فاصله ی ۷۸۰ هزار کیلومتری پلوتو ثبت کرده، دقتی برابر با چهار کیلومتر در پیکسل دارد.

این عکس که فضاپیمای افق های نو در روز ۱۳ جولای ۲۰۱۵ از فاصله ی ۷۸۰ هزار کیلومتری پلوتو ثبت کرده، دقتی برابر با چهار کیلومتر در پیکسل دارد.

به گزارش بیگ بنگ، افق های نو که سوخت هسته‌ای دارد، ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹ به وقت گرینویچ از فاصله بین ۹۷ تا ۱۴۵ کیلومتری بین مدار پلوتو و قمرش شارون عبور کرد.  دانشمندان ناسا اعلام کردند که افق های نو “با خانه تماس گرفته” و از نزدیک ترین پرواز کنار گذر (Flyby) از فاصله ی ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری سطح سیاره ی کوتوله پلوتو جان سالم به در برده و اکنون در شرایط خوبی است. این کاوشگر در سال ۲۰۰۶ میلادی، به منظور بررسی پلوتو و قمرهایش و اجرام کمربند کویپر به فضا پرتاب شد؛ بر پایه ی برنامه ها، فضاپیما اکنون در وضعیت گردآوری داده ها است، تا محققان و کارشناسان ناسا با مشاهده تصاویر جدید این سیاره ی کوتوله آن را به دقت بررسی نمایند.

برای خواندن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید:

ادامه نوشته

تراشه شبیه ساز بدن انسان!

تراشه شبیه ساز بدن انسان!

توسعه و آزمایش داروهای جدید یک فرآیند طولانی است که از پیدا کردن ترکیب جدیدی از مولکول ها آغاز میشود و با آزمایش بر روی موش ها برای اطمینان از بی خطر بودن آن برای انسان ادامه پیدا میکند . تازه مرحله ی بعد از آن امتحان کردن این ترکیبات به صورت بالینی روی بیماران استّ اما چه اتفاق خوبی می افتاد اگر نه حیوان بیچاره ای موش آزمایشگاهی میشد و نه انسان بخت برگشته ای پیش مرگ بقیه تا داروی نهایی تولید میشد.گروهی از دانشمندان به همین دلیل به تازگی با شبیه سازی اندام های بدن انسان روی تراشه های سیلیکونی کوچک کاری کرده اند که میتواند آینده ی علم پزشکی را دگرگون کند. 

برای خواندن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید:

ادامه نوشته

بطری آب هوشمند که با حس تشنگی می‌درخشد!!!

بطری آب هوشمند که با حس تشنگی می‌درخشد!!!
محققان آمریکایی یک بطری آب طراحی کرده‌اند که در زمان احساس تشنگی کاربر، می‌درخشد. بطری هوشمند HidrateMe با استفاده از یک حسگر و برنامه تلفن هوشمند، به جای یک دوست کوچک آبرسان عمل کرده که مراقب سلامت فرد است. یک برنامه رایگان که با بلوتوث همگام‌سازی می‌شود، میزان آب مصرفی کاربر را پیگیری کرده و میزان نوشیدنی لازم برای وی را بر اساس فیزیک بدن مانند قد و ون و همچنین موقعیت، ارتفاع و رطوبت تخمین می‌زند.

 برای خواندن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید:

ادامه نوشته

ابداع قطره چشمی که دید در شب را ممکن می‌کند!!!!!

ابداع قطره چشمی که دید در شب را ممکن می‌کند!!!!
گروهی از هکرهای زیستی آمریکایی قطره چشمی جدیدی ابداع کرده‌اند که قابلیت دید در شب را برای انسان فراهم می‌کند. این گروه دانشمند-شهروند کالیفرنیایی موسوم به «science for the masses (SftM)» این ماده ابرقدرتمند را در پی تحقیقات بر روی مولکول طبیعی Chlorin e6 تولید کردند.

این مولکول به نوع خاصی از ماهیهای اعماق دریا اجازه می‌دهد تا در تاریکی ببینند. مولکول Chlorin e6 به سادگی از گیاهانی مانند جلبک قابل استخراج بوده و در برخی درمان‌های سرطانی و همچنین درمان افراد دارای دید شب ضعیف نیز مورد استفاده است. این مولکول یک واکنش شیمیایی میکروسکوپی ایجاد می‌کند که منابع نوری ضعیف را در زمان عبور از چشم، تقویت می‌کند.


برای خواندن بقیه مطلب به ادامه ی مطلب بروید:

ادامه نوشته

دستکشی که به جای ناشنوایان صحبت می‌کند!

دستکشی که به جای ناشنوایان صحبت می‌کند!
ناشنوایان قشری از هر جامعه ای محسوب می شوند که به دلیل عدم شنوایی با مشکلات بسیاری مواجه هستند، این قشر از جامعه نه تنها در برقراری ارتباط بلکه در یافتن شغل نیز با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند. اما دستکش های جادویی برای تسهیل ارتباط ناشنوایان با محیط اطراف ساخته شده اند که می توانند تحول عظیمی را در این عرصه به پا کنند.

 برای خواندن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید:

ادامه نوشته

شارژ تلفن همراه با خاک گیاهان!


شارژ تلفن همراه با خاک گیاهان!
مهندسان شرکتی در شیلی یک شارژر یواس‌ بی تولید کرده‌اند که انرژی را از درون خاک جمع‌آوری کرده و با آن، تلفن همراه را شارژ می‌کند.یک گیاه می‌تواند تلفن همراه هوشمند را در1.5 ساعت شارژ کرده یا برق لازم برای لامپ‌ها و سایردستگاه‌ها را تأمین کند. نمونه پیش‌ ساخت این فناوری که e-kaia  نام دارد، توسط اولین آراونا، کامیلاروپسیش و کارولینا گوئررو ساخته شده است. این سه نفر در سال2009 زمانی که دانشجوی دانشگاه duoc و دانشگاه ملی آندرس بلو بودند، این فناوری را ساختند.

برای خواندن بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب بروید:

ادامه نوشته